הקורס המלא למחזאות

פרטים נוספים

מיועד ל

סדרות, מחזות, תסריטים, ספרים

שעות

18:00-21:30

תאריך התחלה

20/02/2024

תאריך סיום

23/07/2024

מחיר

4,800.00

מיקום

אבן גבירול 106 ת"א

התיאטרון זו אמנות שקיימת אלפי שנים ויש אומרים שהיא גוססת או לא רלוונטית. זה לא נכון. התרבות משתנה ויחד איתה תפקידו של התיאטרון משתנה. תפקידו של המחזאי הוא להגיב לשינוי התרבותי ולהעביר אותו באמצעות סיפור בפני קהל חי. מחזה הוא אחד מכלי ההבעה החזקים ביותר שיש באמנות. הוא מאפשר לנו לשלב את שאר האמנויות - מחול, שירה, ציור, ספרות, והיום גם קולנוע… מחזה הוא הדבר הכי קרוב לחלומות שיש. הזמן, התאורה, המוסיקה, והמילים יכולים להתמזג בצורה כזו שמעוררת את הדמיון. (עוד על זה נלמד בקורס)

מחזה יכול להיות היפר- ריאליסטי, ריאליסטי, (כן, יש הבדל), הוא יכול להיות כאוטי ו/או פיוטי. למחזה יש צורות רבות. מחזה טוב מעורר את התת מודע אל המודע ומאפשר חוויה רגשית ואינטלקטואלית. הוא מאפשר ליצוק ערכים, פוליטיקה, תפיסות חברתיות, מחאה רגשות ובעיקר פחדים בצורה חשופה ובצורה נסתרת.  למחזאים יש מחויבות תרבותית להאיר את פני התרבות כצופים מהצד, להציע פתרון לשאלות מורכבות, ללמד את הקהל מהי פעולה כחלק מפתרון של בעיה, לתת מילים לרגשות (תת מודע). מחזאות מאפשרת דיון עמוק ומציגה שני צדדים של בעיה ולא דעה אחת.  ולמזלנו, מחזה לא דורש הרבה אמצעים כלכליים כדי לעלות. יש הרבה יתרונות בכתיבת מחזות.

זהו פורמט שמאפשר המון צורות של הבעה. יש שיגידו שמחזה שלא עלה על הבמה אינו מחזה וגם זה מוטעה. מחזה הוא יצירה ספרותית שנועדה להיות מושלמת על הבמה. לרובנו יש מחזות גם בבית. חלקנו קראנו מחזות ומעולם לא ראינו את ההצגה. אך ההצגה התרחשה אצלנו בראש.  זו יצירה חסרה שקוראת למישהו להשלים אותה. והדרך לבמה עוברת קודם אצל הקורא. יש לזה חשיבות גדולה, כי מחזאים צריכים לקחת בחשבון גם את חוויית הקריאה. רעיון טוב יכול ללכת לאיבוד בכתיבה מסורבלת.

בקורס המלא למחזאות נסתכל לאורך ההיסטוריה על מחזות שונים ותפקידם החברתי. נעמיק בטכניקות של המחזאים והמחזאיות הגדולים מאז ועד היום. לא ננסה להיות כמוהם אבל בהחלט נגנוב מהם.

לאורך השנים הבנתי, אין דרך אחת ללמד מחזאות כי זו אמנות מאוד מגוונת. אבל את מלאכת הכתיבה המחזאית אפשר ללמד. שכבות של דיאלוג, הלוקיישן כדמות, חוקיות האבסורד, הכתיבה הכאוטית, כוחו של דימוי. אימפולסים, ארכיטיפים. נלמד לדבר מחזאות ולהיות מחזאים. ולכן עלינו להכיר את מגוון התפקידים, להבין את מקומו של הבמאים והשחקנים. נלמד גם יסודות בימוי על מנת להבין יותר טוב את המחזה שלנו.  נבין את הקשר שיש בין בימוי, משחק והמילים על הדף. נבין את חשיבות המוזיקה של המילים ואת משמעות המקצב שבין הסצנות והקונטראסט.

נלמד על ההבדלים בין כתיבה לרפרטוארי, לתיאטרון העצמאי, לאקספרימנטלי. נדבר על אמנות השכתוב וטכניקות להתמודד עם הקשיים בבניית עלילה. איך עובדים עם דרמטורג, מה זה דרמטורג,  וגם, כן, עניינים פיננסים, חוזים, הפקה וכו'.

ישנם קורסים למחזאות בהם עובדים על יצירה אחת. זה אינו קורס כזה. זה קורס שמציע לכם להתאמן על כלים רבים. לחפש את הדרך שלכם ואת ההבעה הייחודית שלכם על הדף. בין אם זה ריאליזם, פיוטי, כאוטי, אינטלקטואלי, סמלי ועוד. בקורס הזה נמצה את הכלים שעומדים לרשותנו לא כדי לכתוב יצירה אחת אלא כדי לכתוב יצירות רבות. מחזאים אינם מוגדרים על בסיס מחזה אחד הם מוגדרים על בסיס המחזות הרבים שהם כתבו.

על מנת ללמוד בקורס אתם תדרשו לקרוא מחזות, לכתוב בסגנונות שונים. סצנות קצרות, מחזות קצרים וייתכן שתחליטו לעבוד על מחזה ארוך, זה גם אפשרי. תדרשו לקרוא את המחזות של השותפים שלכם ללמידה ולעשות להם דרמטורגיה.

שחקנים יזומנו לקרוא את המחזות שלכם על מנת שתשמעו איך אנשים שומעים את המחזה שלכם.  במידה והתוצרים יהיו ראויים במהלך הקורס, נעבוד על פרויקט של מחזות קצרים שיעלה במסגרת "הפסטיבל למחזאות חדשה". בפסטיבל זה תהיה לכם הזדמנות לכתוב מחזה קצר. לעבוד עם בימאי או בימאית ושחקנים ולראות את המחזה שלכם מוצג בפני קהל. 

נלמד את ההבדלים בין התיאטראות השונים, הסתכלות על התיאטרון הרפרטוארי, הפרינג', על איך גורמים למחזה לעלות. איך בונים קהל למחזות שלכם. מה ההבדל בין כתיבה מוזמנת לכתיבה חופשית. ונשבור מיתוסים שהשתרשו לאורך השנים.

אין הרבה מחזאים ומחזאיות בארץ. ויש לזה סיבה זו עבודה שדורשת זמן ועבודה אינטנסיבית של למידה.  יש בה רגעי משבר רבים אך גם רגעי הנאה. כחלק מהליווי נדבר גם על גורמים פסיכולוגיים שמפריעים לכם בכתיבה. אין כדור קסמים - זו חתיכת עבודה להיות מחזאי אבל היא משתלמת. וכן, גם כלכלית.

מי שמעוניין קודם לשבור את המחסומים של הכתיבה, מומלץ להרשם קודם לסדנה "לכתוב ולסיים".

אז אם אתם מוכנים למסע בעולמם של המחזאים והמחזאיות. להכיר את הכתיבה הטובה בעולם בתחום היום. (ידע באנגלית מומלץ. כי מחזות חדשים אינם מתורגמים.) ולהיות חלק מעיצוב התרבות הישראלית. אתם מוזמנים לשוחח איתי ולהירשם.
תנאי קבלה: 

קודם כל ההבנה שאתם באים לעבוד -- לכתוב הרבה ולקרוא הרבה. לכן הקורס מומלץ לבעלי ניסיון בכתיבה. (כלומר אתם מאלה שכותבים ) כגון בוגרי הסדנאות שלי. בוגרי סדנאות אחרות (תסריטאות, מחזאות, ספרות).

Home
Account
Cart
Search
גלו עוד
גללו!