גישת קאזאן לשחקנים

פרטים נוספים

מיועד ל

4 משתתפים ועד 8 צופים

שעות

18:00-21:00

תאריך התחלה

09/10/2023

תאריך סיום

13/11/2023

מחיר

מיקום

אבן גבירול 106 ת"א

פעם, לא היה נהוג לעבוד עם מישהו לאודישן. כל הרעיון שמישהו יכין אותך לתפקיד הייתה פסולה. היום זה הפך להיות עסק. זו הוצאה כספית מאוד גדולה. השחקנים של פעם היו צריכים למצוא דרך אחרת לעבוד על אודישנים. וכאן נכנס איליה קאזאן. קאזאן היה אחד הבמאים המשפיעים ביותר בקולנוע ובתיאטרון החל מ1940. הוא היה הבמאי של טנסי ויליאמס וארתור מילר הוא עבד עם מרלון ברנדו ג'יימס דין ועוד רבים. הוא הקים את האקטור סטודיו ואת הסטודיו למחזאים והוא שם לעצמו מטרה לאמן שחקנים להגיע לאיכות ביצוע גבוהה בזמן מהיר מאוד.  הוא חיפש את ערך המוסף באודישנים, חיפש שחקנים שחיפשו להעמיק, שידעו לעבוד על סט ויעניקו משחק עשיר בניואנסים למצלמה. הוא רצה שהשחקנים שלו יגרמו לקהל לחוש. לכן הוא ראה הכרח שיהיה מקום בו שחקנים יוכלו להתאמן.  הוא זכה בעשרות פרסים נחשבים בכל התחומים, באוסקר ובטוני.   קאזאן פיתח גישה להתייחסות  לטקסט ואימון שהשפיעה עלי רבות.  דרכו הפשוטה לגשת לטקסט גרמה לשחקנים לייחד את עצמם במשחק.  הוא גרם לי להבין את המשמעות האמיתית של 'פרטנר', מה זה סוד של השחקן ואיך משנים את הסיפור. אין לי דרך להסביר כאן כמה זה פשוט, יעיל ומביא לתוצאות.
בשנות השמונים התחלפו מסגרות האימון בבתי ספר למשחק. בתי הספק למשחק הציעו מורים מגוונים, וכל מורה לימד את הדרך שלו. רובם לימדו גרסה מעט שונה לאותו נושא.  בתי הספר מאפשרים מרחב ללימוד משחק אך המגוון עשוי למנוע התמקדות באיכות.  בתקופה שלא היו לימודי משחק ממוסדים.  מרבית השחקנים למדו והמשיכו את העבודה שלהם במסגרות אימון. העבודה במסגרת אימון לא רק יצרו שחקנים איכותיים יותר. אלא גם דור של יוצרים. שהחלו להיפגש בתוך מסגרת האימון. מתוך אמונה שהאמנות הזאת דורשת השקעה וחקירה על מנת להביא אותה לגבהים חדשים. בכתיבה, בימוי ובמשחק. כמו כן התרבות משתנה ללא הרף וגם הצרכים של כל שחקן ושחקנית משתנים.
אני עובד כבר שנים רבות עם שחקנים על סדרות, סרטים ותיאטרון. מיטב השחקנים עבדו איתי והגיעו אלי לסטודיו להתאמן. רובם מגיעים לפני הצילומים. אני לא הבמאי. אני לא יכול להגיד להם מה לעשות. יחד אנחנו בונים חקירה ומערכת של הנחות יסוד, רגשיות, פיזיות, וקוליות על מנת לבוא עם הצעות. בין השאר, אני משתמש בכליו של קאזאן לפיצוח טקסט. טכניקה זו מאפשרת לעבוד לבד על אודישנים. היא תראה לכם שאפשר לנתח טקסט במהירות. לסמוך על האינטואיציה שלכם. גם אז וגם היום - מרבית העבודה של השחקן הוא האודישן. איך בסצנה אחת, לרוב על כיסא,  אפשר להראות את כל התפקיד. אתם לא צריכים לכתוב כלום על הדף. (אלא אם בא לכם) קאזאן היה לוקח את שחקניו מחוץ לדלת ולוחש להם משהו באוזן והם היו חוזרים לבמה או למצלמה אחרים. השחקנים רבים שאני עובד איתם מקבלים תשבוחות רבות על הבחירות שלהם מול המצלמה ועל הבמה. חלקם זכו בפרסים נחשבים.  זה דורש דמיון, אימון ומידה של אומץ. אני לא הסיבה שהם טובים. אני מאמן אנשים. מי שמתאמן ושואל מהו המשחק הכי טוב שאני יכול להגיע אליו, מה הם הכלים שמשרתים אותי במגבלות שעומדות בפני. יכול להגיע להישגים גבוהים מאוד.
הגישה מאוד פשוטה. אם יש לכם תפקיד ואתם רוצים להתאמן עליו. אם חסר לכם משהו ואתם רוצים לפצח אותו, אם יש לכם חומר שאתם רוצים לבדוק אותו.  אתם מוזמנים לבוא  לסשן אימון  אצלי בסטודיו. ונתאמן ביחד. הדרך היא באמצעות טקסטים קיימים. ואימפרוביזציות רגשיות של נתונים אישיים.
כל עקרונות העבודה נלקחו מהמודל של קאזאן באקטור סטודיו. המטרה שלי לחקור ולהעמיק בטכניקות יחד עם המשתתפים ולהעצים את יכולות המשחק של השחקנים בישראל.

איך זה עובד?

פעם בחודש יהיה מפגש  שמסביר את הגישה. זו הרצאה והתנסות קבוצתית בעקרונות של הגישה. לפרטים לחצו כאן על הלינק הרצאות על הגישה  (מומלץ לבוא, אך בכל אימון נחזור על עקרונות הגישה)   בכל מפגש -  (שלוש שעות)  יעבדו בין עד 4 שחקנים. בזוגות או יחידים העבודה תעשה בתיאום עם השחקנים הרשומים לאותו סשן. ניתן לעבוד על תפקיד, אודישן, לחקור סצנה או טקסט כל בעיה או טכניקה שהשחקן/או השחקנית מרגישים שחסר להם. חשוב לזכור העבודה נעשית בצפייה על ידי אחרים. זה אומר שאתם מוזמנים להעשיר את הידע שלכם ואת ארגז הכלים באמצעות צפייה ולהירשם בשביל האימון שלכם. ניתן ואף מומלץ לבוא לאימון בזוג. במידה ואתם נרשמים לבד יצוות לכם פרטנר. אם אתם בימאים, תסריטאים ומחזאים ומעוניינים לבדוק את החומרים שלכם ניתן לשלב את זה עם שחקנים. על מנת לחקור טקסט.
סשן עבודה עולה 100 ש"ח ונע בין 50-80 דקות (המחיר הוא מחיר פיילוט ועשוי לעלות בהמשך)
ניתן לבוא ולצפות בעבודה.  בעלות של 40 ש"ח. (מחיר פיילוט)
נרשמים כל פעם מחדש. אין צורך בהתחייבות. אלא רק לשריין מקום ולשלם. לא ניתן לקבוע שבועיים ברצף. (אלא אם יש מקום.)
***בהמשך גם אימוני בוקר ( אם אתם מעוניינים ניתן לציין את זה) 

איך נרשמים לעבודה משחקית או צפייה?

שולחים הודעה לוואטסאפ 0507208887 ומתאמים איתי. אעדכן אתכם אם התאריך פנוי. התשלום בביט או פייבוקס.
התאריכים הפנויים לשחקנים (לצפייה יש מקום)
9.10 - (נותרו 2 מקומות) 
16.10 - נותרו רק מקומות לצפייה. 
23.10 (נותרו 2 מקומות)
30.10  - (נותרו מקום אחרון למשחק) 
13.11  - (נותרו 3 מקומות חמשחק ) 
20.11 - (נותרו 4 מקומות) 
מוזמנים להיות איתי בקשר!  
Home
Account
Cart
Search
גלו עוד
גללו!